ДІЛОВА ГРА ЯК ВИМОГА ЧАСУ ЯКІСНОЇ ФАХОВОЇ ОСВІТИ СТУДЕНТІВ ВИПУСКНОГО КУРСУ
Ключові слова:
ділова гра, студенти-медики, професійна діяльність.Анотація
У статті розглядаються особливості ведення навчально-педагогічного процесу кафедрою фтизіатрії і пульмонології з курсом професійних хвороб із залученням методики «ділової гри» при проведенні практичних занять із циклу «Пульмонологія». Даний вид діяльності досліджується автором у процесі формування в студентів, майбутніх медичних працівників, загальнокультурних компетенцій. Ділова медична гра – одна з найважливіших видів навчальної діяльності при підготовці студентів-медиків до роботи в галузі медицини, яка стає зв'язком між навчальним процесом та реальною ситуацією в майбутній роботі. Форма організації такої діяльності практично відтворює форми реальної професійної діяльності. Ділова гра в запропонованому варіанті розрахована мінімально на шість учасників, де студенти групи виступають у ролях терапевта, лаборанта, ендоскопіста, пульмонолога, лікаря спірографіста тощо. У сценарій проведення гри закладається кілька нозологій для кращого проведення і відпрацьовування питання диференціальної діагностики. У процесі використання сучасної технології ділової медичної гри на заняттях студенти-медики максимально залучені в професійне спілкування, до того ж, вивчення тем медичної спрямованості допомагає здійснювати всебічну підготовку студентів медичного вузу до проходження клінічної практики. Ефективність проведення занять за таким типом дозволяє учасникам оволодіти цілісними системними знаннями, сформувати початкові навички до майбутньої професійної діяльності, забезпечити реалізацію навчального процесу в безпосередньому зв'язку з навчанням, що, безумовно, сприятиме основам клінічного мислення, становлення повноцінного фахового рівня майбутнього лікаря.
Посилання
2. Деловые игры как критерий оценки компетентности выпускников меди-цинского вуза / [В. А. Журбенко, Э. С. Саакян, Д. С. Тишков и др.] // Ус-пехи современного естествознания. – 2014. – №12. – С. 493.
3. Возможность использования деловых игор на практических занятиях по микробиологии в медицинском вузе / [И. Н. Протасова, Т. С. Подгрушная, Т. В. Рукосуева и др.] // Фундаментальные исследова-ния. – 2014. – №9. – С. 1347–1351.
4. Романенко Т. А. Особенности применения интерактивных методов обучения в процессе изучения эпидемиологии / Т. А. Романенко // 2014. – №1. – С. 113–117.
5. Интерактивный метод обучения в медицинском вузе на примере ро-левой игры / А. И. Артюхина, Е. Б. Марымова, Ю. А. Македонова, И. В. Фирсова // Успехи современного естествознания. – 2014. – №4. – С. 122–126.