ДО ПИТАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ: ВЗАЄМОВІДНОСИНИ ВИКЛАДАЧА Й СТУДЕНТА
Ключові слова:
організація вищої освіти, лікарі, викладачі, студенти.Анотація
Реформи вищої школи та охорони здоров'я створюють потребу в суспільстві у високоосвічених фахівцях, що, у свою чергу, підвищує вимоги до викладацького складу. У статті представлено значення взаємовідносин між викладачами і студентами при викладанні дисциплін медичного профілю та їх вплив на формування особистості студента, на підготовку професіоналів високої якості, що надзвичайно значимо в умовах реформування охорони здоров'я й вищої освіти в Україні. З перших кроків підготовки майбутніх медичних працівників у процесі сучасного навчання студентами повинна бути засвоєна культура медичної праці, визначена такими складовими, як професійна (медична) діяльність, спілкування з пацієнтом і особистістю лікаря. Усе це забезпечує викладач, навчаючи як професійному ремеслу, так і вмінню розмовляти й поводитися з пацієнтами, формуючи зі студента особу лікаря (особистість). Основною особою в педагогічному процесі є компетентний і досвідчений викладач. Він повинен не просто давати знання й уміння свого вузького фаху, але й володіти знаннями психології, методами психологічного впливу на студента. У статті підкреслено значення технічного забезпечення студентів для викладацької діяльності та вплив студентів на розвиток педагогічної культури і майстерності професорсько-викладацького складу. Як студенту, так і викладачу допомагають сучасні технології, але тільки живе спілкування з наставником допомагає раціонально розподілити час, правильно спланувати процес навчання і засвоєння матеріалу. Педагогічна майстерність у сучасних умовах впровадження нових начальних технологій вимагає динамічного та якісного росту викладача, нестандартних підходів до викладання, удосконалення методичного забезпечення педагогічного процесу.
Посилання
2. Дмитрук О. М. Новітні технології як запорука підвищення якості ви-вчення модуля «Абдомінальна хірургія» / О. М. Дмитрук // Компетент-нісний підхід у підготовці сучасного фахівця: збірник тез науково-методичної конференції з міжнародною участю. – Івано-Франківськ, 2017. – С. 27–29.
3. Жураківська О. Я. Нетрадиційні форми лекцій, як засіб підвищення ефективності навчання студентів у вищих медичних закладах // Вісник проблем біології і медицини. – 2015. – Вип. 2, Т.1 (118). – С. 88–90.
4. Матейко Г. Б. Використання моделі «віртуального пацієнта» при ви-кладанні дисципліни дитячі інфекційні хвороби / Г. Б. Матейко, М. В. Прокоф'єв // Компетентнісний підхід у підготовці сучасного фа-хівця: збірник тез науково-методичної конференції з міжнародною участю. – Івано-Франківськ, 2017. – С. 47–49.
5. Стефурак В. П. Роль педагогічної майстерності та психологічної дія-льності викладача у формуванні особистості спеціаліста медико-біологічного профілю / В. П. Стефурак, Т. В. Микитин // Компетентні-сний підхід у підготовці сучасного фахівця: збірник тез науково-методичної конференції з міжнародною участю. – Івано-Франківськ, 2017. – С. 257–258.